octubre 2

Marta Escarrà: “Només la consciència és la que ens pot ajudar a transformar el món; tinc la certesa que una sola unitat pot influir en les persones de l’entorn més proper”

ENTREVISTA

Marta Escarrà, dissenyadora i coach de negocis digitals.

#UnsMinutsdeCarxofa

La Marta Escarrà es defineix com una professional amb visió 360º. Dissenyadora industrial de professió, s’ha dedicat des del disseny de joies de manera artesanal fins a la creació de joguines per a una multinacional. L’experiència viscuda en el seu pas per una empresa d’aquestes característiques li ha permès adonar-se del què no vol per la seva vida i la seva professió, i amb l’objectiu de canviar aquesta manera d’enfocar el seu dia a dia, ha engegat diferents negocis i ha apostat per ser la mestressa del seu propi talent.


Entre altres iniciatives, la Marta és una de les impulsores del grup d’emprenedores gironines ‘Vola’, i veu en el mercat dels negocis una via a través de la qual transformar el món on viu.


ENTREVISTA

Marta Escarrà, dissenyadora i coach de negocis digitals.

#UnsMinutsdeCarxofa

La Marta Escarrà es defineix com una professional amb visió 360º. Dissenyadora industrial de professió, s’ha dedicat des del disseny de joies de manera artesanal fins a la creació de joguines per a una multinacional. L’experiència viscuda en el seu pas per una empresa d’aquestes característiques li ha permès adonar-se del què no vol per la seva vida i la seva professió, i amb l’objectiu de canviar aquesta manera d’enfocar el seu dia a dia, ha engegat diferents negocis i ha apostat per ser la mestressa del seu propi talent.


Entre altres iniciatives, la Marta és una de les impulsores del grup d’emprenedores gironines ‘Vola’, i veu en el mercat dels negocis una via a través de la qual transformar el món on viu.

Ets dissenyadora però en realitat el teu dia a dia va molt més enllà del disseny. 

El disseny és la meva base, la metodologia des d’on parteix la meva visió, l’obertura crítica al món. Entenc el disseny des d’una perspectiva transversal i creativa. Soc conscient que el disseny industrial parteix d’una cosa més material, però al capdavall, dissenyar serveix per millorar la vida de les persones, i per fer-ho, abans has d’investigar, i això et fa qüestionar el per què fer les coses d’una o d’una altra manera. I un cop tens el producte, has de poder-lo vendre.

“El disseny és la metodologia des d’on parteix la meva visió, l’obertura crítica al món [...] dissenyar serveix per millorar la vida de les persones, i per fer-ho, abans has d’investigar, i això et fa qüestionar el per què fer les coses d’una o d’una altra manera”.

Tot i haver treballat molts anys per a una multinacional, actualment ets autònoma i això t’ha portat a endinsar-te en el món dels negocis. 

Sí, sempre he tingut la voluntat de poder fer les coses de la meva manera, d’anar buscant el meu camí, amb la voluntat de no deixar que les altres s’aprofitin de la meva feina, i en aquesta cerca em vaig adonar que necessitava vendre el meu coneixement i el meu talent. Aquesta necessitat té tant de pes que m’hi he acabat dedicant per poder vendre el que jo sé fer i també m’ha portat a adonar-me del fet que és una vessant on puc aportar valor, que m’agrada i que és una via amb poder multiplicador, que pot ajudar altres persones a vendre el seu talent. 

Vols dir que has reenfocat la teva professió?

Ara em trobo en un punt en què puc aportar a altres persones amb talent el que he anat aprenent de la meva pròpia experiència: m’estic dedicant a ajudar marques personals a teixir el seu negoci, a enfocar-se, a crear el seu discurs… hi ha moltes persones que poden ajudar a nivell de consciència, de transformació, d’evolució, d’educació, però per aconseguir-ho, abans han de passar per tantes altres etapes que al final els resulta complicat poder-se centrar en el que ofereixen i per això les ajudo en aquesta direcció i m’he format com a ‘coach de negocis’. 

“Hi ha moltes persones que poden ajudar a nivell de consciència, de transformació, d’evolució, d’educació, però per aconseguir-ho, abans han de passar per tantes altres etapes que al final els resulta complicat poder-se centrar en el que ofereixen i per això les ajudo en aquesta direcció i m’he format com a ‘coach de negocis”. 

Per tant, podem dir que has trobat l’encaix entre el disseny i el món dels negocis? 

Per a mi, el disseny (entès des del concepte de creació) és l’eina; els negocis són el canal, i l’ús apropiat d’aquests dos elements la manera d’aconseguir transformar. Soc conscient que hi ha molta feina a fer en tema de mentalitat de negocis, perquè estan dins un sistema capitalista, però per a mi ara mateix són l’àrea més potent que hi ha per transformar les coses. 

“Soc conscient que hi ha molta feina a fer en tema de mentalitat de negocis, perquè estan dins un sistema capitalista, però per mi ara mateix són l’àrea més potent que hi ha per transformar les coses”. 

Ets optimista pel que fa al futur. 

Només la consciència és la que ens pot ajudar a transformar el món i sé que és una meta que pot semblar molt ambiciosa però tinc la certesa que una sola unitat pot influir en les persones de l’entorn més proper. I aquest és el meu repte: ajudar negocis que tenen una repercussió en les persones, en l’evolució social, en qüestions d’educació, de despertar consciència, a avançar i a prosperar. 



Potser també t'interessa

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}