• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

laberta.cat

  • Inici
  • Formació i experiència
  • Contacte
  • Blog

23/09/2020 by Berta Deixa un comentari

Els pèsols congelats també parlen de la importància dels textos

Fotocomposició a partir d’una bossa de congelats Findus.

laBerta, servei de comunicació i redacció de continguts

No m’agraden els pèsols, i menys els congelats, però avui adoro les responsables de màrqueting, comunicació i promoció d’aquestes boletes verdes de l’empresa considerada la més gran d’aliments congelats a Europa. Nomad Foods Europe és propietària, entre d’altres, de l’empresa Findus i m’ha servit en safata un exemple que evidencia la importància dels textos com una peça fonamental de la nostra marca. 

Un dels valors de l’empresa noruega és el seu compromís amb el medi ambient i la sostenibilitat, i en aquesta línia, ha fet diferents campanyes en contra del malbaratament alimentari. Una de les darreres accions però, podríem dir que ha estat digne de sortir a l’APM o a Masters of naming. Les seves bosses de congelats van acompanyades d’un missatge tan poc afortunat com aquest: “Comprometidos con el desperdicio alimentario”. 

Paral·lelament, en el darrer informe de sostenibilitat de l’empresa noruega, la marca ressalta la seva “capacitat única per a promoure la congelació com a solució al malbaratament alimentari”, dient que aquesta realitat els posiciona per a liderar la reducció del malbaratament alimentari mundial. Si contraposem la seva declaració d’intencions i el missatge de l’envàs de pèsols congelats, tot ens porta a pensar que alguna cosa ha fallat en el seu procés de redacció de continguts. O això, o Findus creu que els seus pèsols són tan dolents que es poden considerar malbaratament alimentari. 

Potser tot plegat es quedarà en una anècdota, però amb aquesta errada, Findus hauria pogut enviar a la paperera les campanyes fetes fins ara en contra del malbaratament alimentari. Tan senzill com una preposició, un “con” en comptes d’un “contra”; tan important com el llenguatge i la transcendència de cuidar els textos en totes i cadascuna de les nostres comunicacions. Perquè els continguts mal treballats o descuidats, poden fer-nos perdre molta credibilitat o fins i tot, acabar generant una mala imatge del que oferim. 

Arxivat com a: Reflexions i altres Etiquetat com a: Comunicació, Comunicació corporativa, Redacció de continguts, Textos

Reader Interactions

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

sidebar

sidebar-alt

Laberta© 2021 · Avís legal · Política de privacitat · Política de galetes
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord