setembre 23

Els pèsols congelats també parlen de la importància dels textos

Bossa de pèsols congelats findus.

No m’agraden els pèsols, i menys els congelats, però avui adoro les responsables de màrqueting, comunicació i promoció d’aquestes boletes verdes de l’empresa considerada la més gran d’aliments congelats a Europa. Nomad Foods Europe és propietària, entre d’altres, de l’empresa Findus i m’ha servit en safata un exemple que evidencia la importància dels textos com una peça fonamental de la nostra marca. 

Un dels valors de l’empresa noruega és el seu compromís amb el medi ambient i la sostenibilitat, i en aquesta línia, ha fet diferents campanyes en contra del malbaratament alimentari. Una de les darreres accions però, podríem dir que ha estat digne de sortir a l’APM o a Masters of naming. Les seves bosses de congelats van acompanyades d’un missatge tan poc afortunat com aquest: “Comprometidos con el desperdicio alimentario”. 

Paral·lelament, en el darrer informe de sostenibilitat de l’empresa noruega, la marca ressalta la seva “capacitat única per a promoure la congelació com a solució al malbaratament alimentari”, dient que aquesta realitat els posiciona per a liderar la reducció del malbaratament alimentari mundial. Si contraposem la seva declaració d’intencions i el missatge de l’envàs de pèsols congelats, tot ens porta a pensar que alguna cosa ha fallat en el seu procés de redacció de continguts. O això, o Findus creu que els seus pèsols són tan dolents que es poden considerar malbaratament alimentari. 

Potser tot plegat es quedarà en una anècdota, però amb aquesta errada, Findus hauria pogut enviar a la paperera les campanyes fetes fins ara en contra del malbaratament alimentari. Tan senzill com una preposició, un “con” en comptes d’un “contra”; tan important com el llenguatge i la transcendència de cuidar els textos en totes i cadascuna de les nostres comunicacions. Perquè els continguts mal treballats o descuidats, poden fer-nos perdre molta credibilitat o fins i tot, acabar generant una mala imatge del que oferim. 


Tags

Comunicació, Comunicació corporativa, Redacció de continguts, Textos


Potser també t'interessa

Nova web, un canvi més enllà del que es veu

Llenguatge lila tots els dies de les nostres vides

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}